TELEFON SERVICIUL CLIENTELĂ:
14404

NOUTĂŢI ŞI EVENIMENTE

Eroare 404: ce înseamnă pagina de eroare și cum să o folosești

Publicat: Joi, 02 martie 2017
In mod obisnuit, cand un vizitator incearca sa acceseze o pagina care nu este disponibila, serverul va returna o eroare de felul acesta "404 Not Found” (Pagina nu a fost gasita). 404 este un cod de afisare a statusului HTTP al unei pagini si indica faptul ca nu a fost gasita o pagina pe server care sa corespunda cererii. In afara de returnarea codului 404 ca raspuns la solicitarea unei pagini care nu exista, serverul va afişa, de asemenea, o pagina de eroare. Aceasta ar putea consta dintr-un mesaj standard sau ar putea fi personalizata. Link-urile care duc spre pagini de eroare sunt cunoscute drept "link-uri moarte".

De ce apare o eroare 404?

Acest lucru se poate intampla din motiv ca adresa URL a fost tastata gresit sau continutul site-ului a fost sters sau mutat la o alta adresa URL. Exista si alte motive pentru care ar putea sa apara un mesaj de eroare. Acestea includ:

  • Utilizatorul a accesat un link vechi catre o pagina care nu mai exista
  • Serverul pe care se gazduieste site-ul nu functioneaaza corespunzator sau conexiunea este intrerupta
  • Exista linkuri postate gresit pe alte site-uri
  • Linkuri care au fost postate incorect in propriul site
  • URL-ul a fost tastat incorect in browser 
  • Numele de domeniu nu poate fi convertit intr-o adresa IP de catre sistemul de nume de domenii
  • Numele de domeniu solicitat nu (mai) exista

Erorile HTTP 404 pot deteriora clasamentul si reputatia unui site web

Motoarele de cautare, precum Google si Bing, vor evalua negativ un site in cazul in care acesta are mai multe erori 404. Odata ce crawlerele au stabilit ca multe solicitari se intalnesc cu eroarea 404, aceastia presupun ca site-ul nu este bine intretinut. Link-urile moarte afectează clasarea site-ului si motoarele de cautare pot chiar sa opreasca indexarea unui site. Acest lucru poate duce la o scadere considerabila a numarului de vizitatori pe site-ul web.

In cazul in care site-ul se confrunta cu aceasta problema in mod regulat, vizitatorii nu vor avea incredere in asemenea pagini web.

Identificarea erorilor 404 pe propriul site

Exista numeroase instrumente gratuite disponibile pentru a verifica daca sunt link-uri moarte atat pe propriul site, cat si pe pagini web externe. Unele dintre cele mai simple sunt: Google Search Console, Dead Link Checker, Broken Link Checker sau W3C validator. Cu ajutorul lor poti sa vezi unde se afla erori 404 si sa le elimini.

De ce ar trebui personalizata pagina de eroare 404?

Sa ai o pagina de eroare 404 standard este mai bine decat sa nu ai una deloc, desi o pagină personalizata este mai preferabila din mai multe motive. Pe de o parte, poti fi sigur ca vizitatorii primesc un cod HTTP exact: include un mesaj scurt care sa explice de ce este afisata acea pagina si care sunt posibilele motive pentru afisarea paginii 404.

Pe de alta parte, poti furniza o pagina de eroare special conceput care sa contina link-uri conexe (link-uri catre pagina principala a site-ului sau subpagini in cazul in care continutul se suprapune cu cel care a fost solicitat initial de vizitator). Ai putea adauga chiar si o functie de cautare pentru site (un search box). Aceste masuri suplimentare ar putea determina vizitatorii sa nu paraseasca site-ul imediat dupa afisarea codului 404.

Desi inevitabile, paginile de eroare pot face vizitatori sa nu parasesca site-ul si sa-i ajute sa gaseasca continutul dorit. Scopul unei pagini 404 personalizate este sa ofere vizitatorilor informaţii suplimentare. Un mesaj creativ 404 ar putea diminua frustrarea vizitatorilor. In mod evident, acestia vor fi dezamagiti ca nu au gasit continutul promis, dar un mesaj original sau amuzant pe pagina 404 i-ar putea face pe utilizatori sa nu paraseasca site-ul.

Asigura-te ca design-ul paginii de eroare se potriveste cu stilul site-ului. Daca vizitatorii sunt informati intr-un mod amuzant despre faptul ca pagina sau continutul cautat nu este disponibil, acestia nu vor fi la fel de dezamagiti. Daca pagina respectiva furnizeaza un continut util - incurajeaza utilizatorii sa exploreze site-ul mai departe.

Sfaturi utile referitoare la paginile 404

Poti imbunatati experienta de utilizare a vizitatorilor configurand site-ul astfel incat acesta sa afiseze o pagina 404 personalizata. Ai putea de asemenea, oferi vizitatorilor oportunitatea de a se intoarce pe pagina principala, de exemplu, poti adapta pagina de eroare astfel ca sa contina un link spre pagina de pornire sau spre cele mai populare postari sau alte linkuri utile. 

  • paginile 404 trebuie sa contina texte simple, usor de inteles de catre vizitator
  • paginile 404 personalizate nu trebuie sa arate la fel cu celelalte pagini ale site-ului, dar sa includa imagini care sa se potriveasca cu design-ul site-ului web
  • este recomandat ca paginile 404 sa aiba continut minimal si sa fie axate in principal pe livrarea mesajului de eroare
  • foloseste un limbaj prietenos si pozitiv
  • utilizeaza jocuri de cuvinte si glume, astfel, mesajul de eroare il va face sa zambeasca pe vizitator, nu sa inchida site-ul

Nu conteaza cat de frumoasa si utila este pagina 404, nimeni nu doreste ca aceasta sa apara in rezultatele cautarii pe internet. Pentru a evita indexarea paginilor 404 de catre motoarele de cautare, asigura-te ca serverul web returnează un cod HTTP 404 atunci cand este solicitata o pagina care lipseste.

Personalizeaza-ti paginile de eroare si site-ul tau va fi remarcat de vizitatori, precum si de motoarele de cautare.






Harta uimitoare a atacurilor cibernetice

Publicat: Marţi, 14 februarie 2017
Zeci de mii de atacuri cibernetice sunt lansate în fiecare secundă. Zi de zi, au loc atacuri pe Internet menite să afecteze site-uri și rețele, dar adesea este dificil de a vizualiza acest tip de activitate. Atacurile cibernetice sunt lucruri abstracte despre care auzim în timp sau după ce s-au întâmplat.

MoldData și-a prezentat sistemul de management electronic al documentelor la Primăria Chișinău

Publicat: Vineri, 10 februarie 2017
Specialiști ai Întreprinderii de Stat ”MoldData” au ținut un curs de inițiere privind circuitul electronic al documentelor, în cadrul instituțiilor publice, pentru funcționari de la Primăria municipiului Chișinău.

Diferenta intre domeniu, hosting si site web

Publicat: Marţi, 31 ianuarie 2017
Ce este un nume de domeniu? Website si domeniu este acelasi lucru? Este nevoie si de domeniu si de gazduire?

Calitatea hostingului influenteaza pozitionarea site-ului pe internet

Publicat: Vineri, 27 ianuarie 2017
Multi considera ca aspectul vizual al site-ului este cel mai important factor si cred ca este ceea ce va atrage noi clienti. Dar, design-ul nu are valoare daca site-ul nu poate fi gasit usor pe net.

Motive care fac hosting-ul Joomla atât de popular

Publicat: Luni, 23 ianuarie 2017
Un hosting de încredere este esențial pentru a avea succes în sfera on-line. Există o mulțime de diferite opțiuni disponibile pentru găzduirea unui web site. O opțiune este hosting-ul Joomla în Cloud, foarte popular printre programatori care creează site-uri web.

Certificatele SSL devin obligatorii

Publicat: Marţi, 17 ianuarie 2017
Paginile web nesecurizate prin certificat SSL vor fi penalizate, anunță Google Chrome pe blogul oficial.

Rezultate 1 - 6 din 329

PAGINA SUS
© 1993 - 2017. Toate drepturile rezervate.
Întreprinderea de stat MoldData
Termeni şi condiţii